programma kbw lekker eigenwijs

Tijdens de Kinderboekenweek draait alles om eigenwijze karakters en verhalen vol onverwachte veranderingen, want het thema van dit jaar is: 'Lekker eigenwijs'.
In de Bibliotheek Hoorn is er van alles te doen. Je kunt je aanmelden voor een van de activiteiten, het Biebrebellenspel doen of de speurtocht met eigenwijze vragen maken.

Archeologie workshop

‘Bennie de Baksteen’ is een leuk boek dat centraal staat voor de jongste kinderen in de Kinderboekenweek..(kerntitel) Over bakstenen valt veel te vertellen, ze worden namelijk al eeuwen gebruikt.  Er wordt kort gepraat over bakstenen (hoeworden ze gemaakt, gebruikt, etc.). Er zijn echt oude bakstenen om te bekijken.

En daarna wordt er met verf op papier een muurtje gestempeld.

• Centrale Bibliotheek
  • Woensdag 9 oktober 14.00 uur
  • Gratis | aanmelden noodzakelijk
  • 4-6 jaar

Meer informatie en aanmelden

Stickerspeurtocht

Speurders en kleine detectives opgelet, de stickerspeurtocht tijdens de Kinderboekenweek 2024 is er weer!

Ontdek nieuwe plekken in de bibliotheek terwijl je boekcitaten zoekt op vloeren, ramen, deuren en kasten. Kijk goed, denk goed na en beantwoord de vragen met de bijbehorende vragenlijst die voor je klaarliggen.

• Alle vestigingen de Bibliotheek Hoorn
  • 6-8 jaar

Pannenkoeken en poëzie

Warm eten in de Bibliotheek mag natuurlijk niet zomaar. Maar tijdens de Kinderboekenweek organiseren we een  speciaal pannenkoekenfeest in de Bibliotheek! Dan blijven we langer open om samen pannenkoeken te eten.

Kom je ook pannenkoeken eten!

• Bibliotheek Risdam
    Donderdag 3 oktober 18.00 uur
  • Bibliotheek Kersenboogerd
    Woensdag 9 oktober 18.00 uur
  • Gratis | aanmelden noodzakelijk
  • 6-12 jaar

Meer informatie en aanmelden

Voorleeskwartiertje

Het is Kinderboekenweek en dus is het feest! Eerst wordt er voorgelezen uit een mooi boek en daarna gaan we gezellig samen knutselen.

• Centrale Bibliotheek
  • Woensdag 2 en donderdag 10 oktober
  • Bibibiotheek Risdam en Kersenboogerd
  • Woensdag 2 en 9 oktober
  • 2-5 jaar

Biebrebellenspel

In iedereen schuilt een sprankje rebelsheid, een kracht die je uniek maakt en jouw verhaal vertelt.

Ga op ontdekkingsreis met moedige kinderboekhelden en vind je rebelse superkracht.

Als je klaar bent mag je bij de balie een plaktattoo ophalen.

• Alle 3 vestigingen van de Bibliotheek Hoorn
  • 9-12 jaar

Kleuren en knutselen

Kom tijdens de Kinderboekenweek kleuren en knutselen in de bibliotheek. Alle kinderen zijn welkom om mee te doen. Kom gezellig langs, laat je fantasie de vrije loop en maak een mooi kunstwerk!

• Alle vestigingen van de Bibliotheek Hoorn
  • Gratis

Word nu lid van de Bibliotheek

Iedereen is welkom en alle activiteiten zijn gratis voor iedereen. Wil je nóg meer voordeel? Bijvoorbeeld boeken lenen om thuis te lezen of toegang tot de online Bibliotheek met e-books, luisterboeken, tijdschriften en talloze cursussen? Word dan nú lid van de Bibliotheek Hoorn. Kinderen tot 18 jaar zijn GRATIS!

Kies jouw lidmaatschap